Incidensmenedzsmenttől a nemzetközi minőségbiztosítási projektekig vezető út – interjú Schnörch Dániellel

Legújabb interjúsorozatunkban olyan kollégák karrierútját mutatjuk be, akik a vállalat alapítása óta nálunk dolgoznak.

Schnörch Dániel  bár még pályakezdő volt, amikor a cégcsoporthoz került, de már ekkor a legnagyobb ügyfeleink incidenseivel foglalkozott. Később Lead Incidens Manager lett, majd egy új ügyfelünk incidensmenedzsment-szolgáltatását építette fel, most Quality Managerként pedig azért felel, hogy vállalatunk által nyújtott szolgáltatások nemzetközi szinten is megfeleljenek az elvárt minőségnek, a folyamataink a leggördülékenyebben működjenek. A két végpont között közel 15 év telt el, az út közben szerzett tapasztalatokról Dániel mesélt nekünk.

Menjünk vissza egészen 2007-ig. Hogyan kerültél a vállalatcsoporthoz és mi motivált, hogy nálunk kezdj el dolgozni?

A vállalathoz egy munkaerő-kölcsönző cégen keresztül érkeztem, és az ISD-n kezdtem el dolgozni. Szerencsére elégedettek voltak a munkámmal, így egészen hamar átvettek, a CSS területre kerültem egy ügyfélhez, ahol 2 évig az ő incidenseik megoldásával foglalkoztam

A motivációt tekintve kezdő munkavállalóként nagyon tetszett a nemzetközi környezet, hogy mindenféle nemzetiséggel kell együtt dolgozzak a világ különböző pontjairól. Kevés munkáltató mondhatja el magáról, hogy egy ennyire kiterjedt hálózattal rendelkezik.

Kezdeti incidensek megoldásától nyílt egy lehetőséged a továbblépésre.

Igen, 2010 környékén került át a fent említett ügyfél Lead Incident Managementje részben Magyarországra, és én lettem az ügyfél egyik Lead Incident Managere. Ez gyakorlatilag azt jelentette, ha az éjszaka közepén valamilyen leállás történt a szolgáltatásban, engem hívtak, nekem kellett technikusokat szerveznem és megoldást találnom a problémára. 3-4 évig voltam ebben a feladatkörben, de nagyon élveztem. Persze emellett párhuzamosan normál incidensmenedzsmenttel is foglalkoztam, napközbeni feladataim is voltak. Mondanom sem kell, nagy felelősséggel járt ez a munkakör, de nagyon tetszett, hogy világcégek működéséhez járultam hozzá.

Talán ettől még eggyel komplexebb feladatkör egy új ügyfél incidensmenedzsmentjét az alapoktól felépíteni.

Valóban, karrierutam következő állomása egy autóipari ügyfél incidensmenedzsmentjének az alapoktól való kialakítása volt. Óriási lélegzetvételű projekt volt ez: munkautasításokat kellett írnom, új folyamatokat megterveznem, folyamatosan tartani a kapcsolatot a stakeholderekkel, mindemelett az új Incident Managereket és én tanítottam be. Ez a mozgalmas időszak nagyon sok kihívás elé állított, főleg erőforrás-és peoplemenedzsment szempontokból, de egyben nagyon sok tapasztalatot is szereztem.

Innen vezetett az utad a Quality Management felé. Mit csinál egy Quality Manager?

Én főleg nearshore-ban dolgozom, ez azt jelenti, hogy szakértőként „kölcsönadnak” mindenféle nemzetközi projektekhez. Egy Quality Manager azért felel, hogy az éppen fókuszban lévő szolgáltatás minden szempontból megfeleljen a szerződésben leírtakkal, az ígért minőséggel, az ügyfél és a vállalat közös céljaival. Az én asztalom az, hogy ellenőrizzem mindezt, koordináljak és gördülékenyebbé tegyek egyes folyamatokat, megoldásokat keressek az esetleges fennálló problémákra.

Akkor most mondhatni fentről nézed a korábbi feladatköreidet.

Igen, az elmúlt közel 15 évben a feladataim szintje változott meg. Eleinte mondhatjuk, hogy „csak telefonokra válaszoltam”, de ez a tapasztalat kellett ahhoz, hogy megértsem az ügyfél igényeit, és bele tudjam helyezni magamat a kollégáink bőrébe is. Most már magasabb szintről van rálátásom a dolgokra, jobban átlátom az összefüggéseket, így a folyamatok javításán még nagyobb szakmaisággal tudok dolgozni.

Váltás meg sem fordult a fejedben?

Nekem mindig az volt a legfontosabb, hogy nemzetközi környezetbe dolgozzak, hogy új embereket ismerjek meg. Mivel folytonosan más és más projektekre dedikáltak, ezért erre egyfolytában volt lehetőségem. Azt gondolom, hogy az elvégzett feladatköreim bár egyeseknek monotonnak tűnhetnek, de az emberek és a feladatok változatossága miatt mindig állt előttem új kihívás, és mindig sikerült egy olyan feladatkört találnom, ami motivált.

Annak, aki azon töpreng, megnyomja-e a jelentkezés gombot, mit mondanál: miért minket válasszon?

Ez a vállalat egy nagyon emberséges hely. Elcsépelt, de igaz. A kollégák segítőkészek, mindig van valaki, akihez tanácsért fordulhatsz, aki segítene, ha elakadnál. Ezenkívül számtalan lehetőség van a cégen belül. A vezetők nyitottak, ha egy feladatkör nem megfelelő az egyén számára, akkor van lehetőség mást keresni, hogy mindenki azt a munkakört végezze, amiben a leginkább ki tud teljesedni.